خوارزم سازه

پیام و تماس جهت خرید

دسته بندی خدمات:

تعمیر برد یخچال با کمترین هزینه {فوری منزل} + قیمت برندها 1403

تعمیر برد یخچال با کمترین هزینه {فوری منزل} + قیمت برندها 1403

تعمیر برد یخچال یک کار تخصصی و حساس است که باید توسط تکنسین‌های حرفه‌ای انجام شود. خرابی برد یخچال می‌تواند عملکرد کل یخچال را تحت تأثیر قرار دهد، به همین دلیل نیازمند دقت و مهارت بالا در تعمیرات است. در سه سوته، ما با ارائه خدمات تخصصی تعمیر برد یخچال، به شما کمک می‌کنیم تا با کمترین هزینه، مشکل برد یخچال خود را رفع کنید و از خرابی‌های بیشتر جلوگیری نمایید.
افراد متخصص افراد متخصص تضمین خدمات تضمین خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته پشتیبانی ۲۴ ساعته
تعمیر برد یخچال با کمترین هزینه {فوری منزل} + قیمت برندها 1403

قیمت تعمیر برد یخچال

نوع یخچالهزینه تعمیر برد یخچال
یخچال هیمالیا800000 تا 2000000 تومان
یخچال ایران شرق570000 تا 950000 تومان
یخچال سامسونگ1200000 تا 2500000 تومان
یخچال اسنوا550000 تا 1950000 تومان
یخچال الکترواستیل1800000 تا 2200000 تومان
یخچال ال جی2500000 تا 4500000 تومان
یخچال کلور500000 تا 3200000 تومان

یکی از نیاز‌هایی که ممکن است با استفاده طولانی مدت و مداوم از یخچال به وجود بیاید، تعمیر برد یخچال است. معمولا خرابی برد یخچال به دلیل استفاده نادرست از یخچال، عدم استفاده از محافظ استاندارد برق یخچال و… رخ می‌دهد و به دلیل اینکه برد یخچال یک عضو مهم است و وظیفه هماهنگی و کنترل عملکرد یخچال را بر عهده دارد باید همیشه سالم باشد زیرا خرابی برد عملکرد کل یخچال را مختل می‌کند، از این رو نیازمند رسیدگی سریع و کارآمد است که با وجود تکنسین‌های مجرب شرکت سه سوته و تعمیر برد یخچال به صورت اصولی این مشکل را برطرف میکنند و نیازی به تعویض برد یخچال ندارید.

برد یخچال چیست؟

برد الکترونیکی در یخچال مانند مغز انسان وظیفه کنترل و هماهنگی این دستگاه را بر عهده دارد. برد یخچال از مهم‌ترین قطعات آن است که فعالیت موتور یخچال را کنترل می‌کند.

سنسور‌ها دمای یخچال را اندازه گیری و آن را به برد یخچال گزارش می‌دهند. در این زمان اگر دمای یخچال از دمایی که شما تنظیم کرده اید بالاتر باشد، برد یخچال موتور را روشن میکند تا زمانی که دمای یخچال به اندازه دمایی که شما تنظیم کرده‌اید شود.

در واقع برد یخچال زمانی که نیاز به سرما سازی است تمامی فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد تا بتواند به درستی فرآیند یخ زدایی را مدیریت کند.

با توسعه فناوری، صنعت لوازم خانگی نیز دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است. یکی از این تغییرات، جایگزینی قطعات الکترونیکی به جای قطعات مکانیکی قدیمی است. در یخچال‌های مدرن، ترموستات‌ها و کنترل‌کننده‌های مکانیکی حذف شده و به جای آن‌ها مدارهای الکترونیکی پیشرفته به کار رفته است.

تحولات اصلی در یخچال‌ های جدید

در یخچال‌های امروزی با به وجود آمدن برد‌های پیشرفته یخچال‌ وظیفه قطعات نیز تغییر کرده، این تحولات شامل:

  • جایگزینی برد یخچال به جای تایمر دیفراست: این تغییر باعث کاهش مصرف انرژی شده است.
  • وظیفه ترمیستور: ترمیستور دما را به برد یخچال گزارش می‌دهد و برد طبق داده‌ها برنامه‌های لازم را صادر می‌کند تا خنک سازی متوقف یا قدرت آن زیاد و کم شود.
  • برد یخچال: این برد اجزای اصلی یخچال مانند موتور و فن را کنترل می‌کند و به عنوان مغز پردازشگر تمام اجزا را مدیریت می‌نماید.

اجزایی که توسط برد یخچال کنترل می‌ شوند

برد یخچال قلب الکترونیکی دستگاه است که عملکرد بخش‌های مختلف آن را مدیریت می‌کند. این قطعه حیاتی، وظیفه کنترل و هماهنگی بین اجزا را بر عهده دارد تا یخچال به بهترین شکل ممکن کار کند. اجزای کلیدی که تحت نظارت برد یخچال هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کمپرسور
  • فن‌ها
  • دمای یخچال و فریزر
  • المنت‌های یخ‌زدایی
  • سیستم روشنایی
  • درگاه‌های آب و یخ‌ساز
  • صفحه نمایش و پنل کنترل
  • درب‌ها

چنانچه برد یخچال دچار نقص شود، عملکرد یخچال مختل خواهد شد و مواردی مانند خرابی فن، چراغ‌ها و سایر اجزا قابل مشاهده است. برای تعمیر برد الکترونیکی، حتماً از متخصصان مجرب کمک بگیرید و از دستکاری خودسرانه آن خودداری کنید.

برد یخچال چیست؟

نشانه‌های خرابی برد یخچال

برد الکترونیکی در یخچال‌ها مانند مغز آن عمل می‌کند و وظیفه هماهنگی عملکرد یخچال را برعهده دارد. خرابی یخچال نسبت به وسیله‌های برقی دیگر نگران کننده‌تر است و ممکن است حتی در مدت کوتاه باعث خرابی انواع مواد غذایی و دیگر قطعات یخچال شود که باید سریعا برای تعمیر یخچال اقدام کنید.

از مهم ترین نشانه‌های خرابی برد یخچال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روشن نشدن یخچال

یکی از رایج ترین علائم سوخت برد الکترونیکی یخچال روشن نشدن آن است. در این حالت یخچال شما سرمایی ندارد و حتی چراغ‌های داخلی هم روشن نمی‌شوند. در صورت مواجه با این مشکل ابتدا از سالم بودن پریز برق و اتصالات آن مطمئن شوید.

  • تشکیل برفک و یخ

از مهم ترین وظایف برد کنترل فرایند دیفراست و جلوگیری از برفک زدگی است. در صورتی که فرایند دیفراست به طور صحیح انجام نشود، احتمالا برد یخچال خراب شده، البته لازم است که ابتدا اجزای دیفراست را چک کنید که در صورت سالم بودن این اجزا مشکل از برد یخچال است.

  • روشن و خاموش شدن یخچال

یکی دیگر از نشانه‌هایی که خرابی برد یخچال را اطلاع می‌دهد، روشن یا خاموش شدن خود به خودی یخچال است. اگر یخچال شما به صورت ناگهانی خاموش و روشن می‌شود احتمالا برد دستگاه دچار مشکل شده است و باید برای تعمیر برد یخچال اقدام کنید. توجه داشته باشید در صورت عدم تعمیر به موقع برد، احتمال دارد کمپرسور دستگاه نیز در صورت فشار زیاد خراب شود و در نتیجه هزینه تعمیر بالا برود.

  • اختلال در عملکرد فن کندانسور

در طراحی یخچال‌های جدید یک فن برای کندانسور تعبیه شده که وظیفه خنک کردن سیم پیچ‌ کندانسور را بر عهده دارد و همچنین این فن کندانسور باعث خنک کردن کمپرسور نیز می‌شود کار نکردن فن کندانسور باعث داغی بیش از حد کندانسور می‌شود. این فن معمولا در قسمت پایین و پشت یخچال قرار دارد که شما برای اینکه از سالم بودن موتور فن کندانسور مطمئن شوید باید حرکت آزادانه پروانه‌های این فن را چک کنید.

در صورت سالم بودن آن اگر باز هم موتور فن کندانسور کار نکرد احتمالا برد یخچال دچار خرابی شده است. زیرا موتور فن کندانسور نیز برای روشن شدن از برد دستور می‌گیرد. برای تشخیص صحیح تر این مشکلات بهتر از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

  • سرد و گرم شدن بیش از حد یخچال

وقتی دمای داخلی یخچال بیش از حد سرد می‌شود احتمالا برد یخچال شما خراب شده است. به دلیل اینکه کمپرسور از برد یخچال فرمان می‌گیرد زمانی که برد یخچال خراب می‌شود کمپرسور یکسره روشن می‌ماند و باعث سردی بیش از حد یخچال می‌شود.

همچنین زمانی که عکس این اتفاق رخ بدهد یعنی دمای داخلی یخچال اصلا خنک نشود نیز می‌تواند دلیل خرابی، برد یخچال باشد زیرا این اتفاق زمانی می‌افتد که کمپرسور اصلا روشن نشود.

  • صداهای غیر عادی و عجیب از موتور

زمانی که یخچال در هنگام کار کردن صداهایی عجیبی از خود تولید می‌کند احتمال اینکه برد یخچال آسیب دیده باشد بسیار زیاد است، که گاهی این صداها از تغییر سرعت غیر طبیعی فن یخچال ایجاد می‌شود و معمولا صدایی شبیه صدای تق تق است.

  • اختلال در فرایند یخ زدایی

کمپرسور یا موتور یخچال به طور معمول بعد از هر 8 یا 10 ساعت حدود 20 دقیقه استراحت می‌کند و سپس دوباره فرایند یخ زدایی را شروع می‌کند. در طی استراحت کمپرسور، یخ لوله‌های اپراتور توسط المنت‌ها ذوب می‌شوند و به این صورت عملیات یخ زدایی انجام می‌شود. در صورتی که یخچال به اندازه مطلوب سرد نمی‌شود، یعنی فرآیند یخ زدایی به درستی انجام نمی‌شود که احتمالا دلیل این مشکل خرابی برد یخچال است که فرمانی را برای المنت‌ها ارسال نمی‌کند.

  • نمایش ارورهای مربوط به خرابی برد یخچال در صفحه نمایشگر

در یخچال‌هایی که دارای برد و صفحه نمایش هستند در صورت وجود هرگونه مشکل در عملکرد دستگاه، کد خطای مربوط به آن را نمایش می‌دهند و هر کدام از کدهایی که نمایش داده می‌شوند مفهوم خاصی دارند.

این کد خطا در یخچال‌های مختلف متنوع است و بهتر است برای پیدا کردن مفهوم کد خطای نمایش داده شده توسط صفحه نمایش به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید، همچنین می‌توانید با یک سرچ ساده مفهوم این کد خطا را پیدا کنید.

نشانه‌های خرابی برد یخچال

هزینه تعمیر برد یخچال

علاوه بر تجربه، مهارت و تخصص در انتخاب شرکت تعمیراتی، هزینه تعمیر یخچال نیز حائز اهمیت است. و حالا این سوال پیش می‌آید که هزینه تعمیر برد یخچال چقدر است؟ عوامل زیادی در هزینه تعمیر برد یخچال موثراند مثل قطعات معیوب، نوع یخچال (ساید بای ساید، یخچال فریزر و یخچال‌های معمولی)، کیفیت قطعات جایگزین و… که نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن در نظر گرفت.

همانطور که می‌دانید برد یخچال‌ها متفاوت هستند و به دنبال آن پروسه تعمیر برد یخچال نیز متفاوت است. از این رو هزینه ثابت و دقیق تعمیر برد یخچال پس از بررسی توسط تکنسین‌ تعمیرکار یخچال و شناسایی نوع خرابی به شما اعلام خواهد شد.

با این حال هزینه تقریبی تعمیر برد یخچال در سال 1403 را در جدول زیر برای شما شرح دادیم.

نوع یخچال هزینه تعمیر برد یخچال
یخچال هیمالیا از 800000 تا 2000000 تومان
یخچال ایران شرق از 570000 تا 950000 تومان
یخچال سامسونگ 1200000 تا 2500000 تومان
یخچال اسنوا 550000 تا 1950000 تومان
یخچال الکترواستیل 1800000 تا 2200000 تومان
یخچال ال جی 2500000 تا 4500000 تومان
یخچال کلور 500000 تا 3200000 تومان

انتخاب یک تعمیرکار مجرب و قابل اعتماد می‌تواند در کاهش هزینه ها به شما کمک کند. زیرا استفاده از قطعات اصل و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است و شما را از تعمیر مجدد قطعات باز می‌دارد.

ممکن است در بعضی موارد به دلیل قدیمی بودن یخچال و هزینه بالای تعمیر برد یخچال، تعویض آن مقرون به صرفه تر باشد، که در این صورت تکنسین‌های شرکت سه سوته شما را راهنمایی می‌کنند.

هزینه تعمیر برد یخچال

خدمات تعمیر برد یخچال سه سوته

تجربه و تخصص در تعمیر برد یخچال بسیار مهم است زیرا در صورتی که تعمیرکار یخچال با برندهای مختلف آن آشنایی نداشته باشد و تشخیص اشتباه، باعث ایجاد آسیب جدی تری به یخچال خواهد شد که در این صورت تعویض برد یخچال به صرفه تر از تعمیر مجدد آن است. تکنسین‌های شرکت سه سوته با داشتن مدرک معتبر،7 سال سابقه درخشان و تعمیر برد یخچال به صورت حرفه‌ایی مانع از بروز این مشکل می‌شوند.

با تعمیر برد یخچال در منزل توسط تکنسین‌های شرکت سه سوته که دارای دانش فنی تعمیرات و تجربه 7 ساله در این زمینه هستند، در کم ترین زمان به صورت فوری در محل حضور پیدا می‌کنند و تمامی خدمات مربوطه را با بروز ترین ابزارهای تعمیراتی دنیا و کمترین هزینه انجام می‌دهند، شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به حمل و نقل یخچال خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر کنید و از این خدمات بهره‌مند شوید.

با این وجود از جمله خدمات تعمیر برد یخچال در سه سوته می‌توان به موارد یر اشاره کرد:

  • تعمیرات تخصصی توسط تکنسین‌ متخصص تعمیر برد یخچال
  • ارائه 100 روز گارانتی شرکتی سه سوته
  • ارائه خدمات تعمیراتی ویژه در سه سوت
  • تجربه تخصصی بیشتر از 7 سال کارشناسان
  • پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان

خدمات تعمیر برد یخچال سه سوته

قیمت تعمیر برد یخچال فریزر ساید

گفتنی است، عوامل زیادی در نوسان قیمت و هزینه تعمیر برد یخچال فریزر ساید بای ساید تاثیر گذار است و نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن تعیین کرد. هزینه دقیق تعمیر برد یخچال فریزر ساید بای ساید پس از بررسی و بازبینی توسط تکنسین‌های شرکت سه سوته و عیب یابی دقیق به شما اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که نیروهای متخصص شرکت سه سوته با تجربه بالا در این زمینه، بهترین خدمات را با کمترین هزینه و به صورت فوری به شما ارائه می‌کنند.

با این وجود هزینه تعمیر برد یخچال ساید در سال 1403 به صورت تقریبی از 570000 تا 1389000 تومان است.

قیمت تعمیر برد یخچال فریزر ساید

 

عوامل موثر در خرابی برد یخچال

خرابی برد یخچال یک مشکل مهم است، زیرا عملکرد تمام قطعات توسط برد یخچال کنترل می‌شود. از دلایل ایراد برد یخچال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوسان یا افت ولتاژ برق

استفاده از یک محافظ برق استاندارد مناسب یخچال و فریزر می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

آب خوردگی و آسیب فیزیکی یخچال

شما با انتخاب محل مناسب و ساکن برای یخچال می‌توانید از بروز این آسیب ها جلوگیری کنید.

ایراد در اتصالات مدار الکترونیکی

مشکل قطعات روی برد یخچال از جمله خازن، مقاومت و…

عوامل موثر در خرابی برد یخچال

قدیمی بودن، استفاده نادرست و مداوم از یخچال نیز می‌تواند باعث خرابی و ایجاد مشکلاتی در برد یخچال شود که با سرویس به موقع و استفاده صحیح از یخچال می‌توانید عمر مفید آن را بالا ببرید.

تعمیر شبانه روزی برد یخچال

در مواقعی که برد یخچال شما دچار مشکل می‌شود، دسترسی به خدمات تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی بسیار اهمیت دارد. این خدمات با ارائه پشتیبانی 24 ساعته، به شما اطمینان می‌دهند که مشکل یخچال شما در هر زمان از شبانه‌روز به سرعت رفع می‌شود. ویژگی‌های مهم این خدمات شامل:

  • اعزام فوری تکنسین
  • تعمیر در محل
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • استفاده از قطعات اصلی
  • مشاوره تخصصی

این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا در هر زمان از شبانه‌روز، مشکل یخچال خود را به سرعت و با کیفیت حل کنید.

برای دانلود فایل PDF مقاله تعمیر برد یخچال، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *