خوارزم سازه

پیام و تماس جهت خرید

دسته بندی خدمات:

تعمیر یخچال صنعتی رستوران و مغازه + اعزام فوری محل {تهران و کرج}

تعمیر یخچال صنعتی رستوران و مغازه + اعزام فوری محل {تهران و کرج}

اگر یخچال صنعتی رستوران یا مغازه شما دچار مشکل شده و به دنبال تعمیر یخچال صنعتی هستید، وقت را تلف نکنید! با سه سوته تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، نیروی متخصص ما در محل شما حاضر شود و یخچال‌تان را به بهترین شکل تعمیر کند. ما در سه سوته با بهره‌گیری از تکنسین‌های ماهر و استفاده از تجهیزات پیشرفته، اطمینان می‌دهیم که یخچال صنعتی شما با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت، دوباره به کار بیفتد. هیچ‌کس نباید نگران خرابی یخچال باشد؛ ما همیشه در کنار شما هستیم!
افراد متخصص افراد متخصص تضمین خدمات تضمین خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته پشتیبانی ۲۴ ساعته
تعمیر یخچال صنعتی رستوران و مغازه + اعزام فوری محل {تهران و کرج}

قیمت تعمیر یخچال صنعتی رستوران و مغازه

نوع قطعه تعویضیهزینه (تومان)
تعویض کمپرسور به همراه شارژ گاز1,100,000
تعویض اوپراتور800,000
تعویض فن داخل یخچال100,000
تعویض کندانسور120,000
تعویض فن موتور100,000
تعویض ترموستات120,000
تعویض واشر درب فشاری65,000
تعویض واشر درب پیچی150,000

تعمیر یخچال صنعتی رستوران و مغازه به دلیل پیچیدگی زیاد سیستم و حساسیت بالای قطعات آن نسبت به یخچال خانگی، نیازمند دانش تخصصی و دقت بالا است. در صورت ماهر نبودن تعمیرکار، مشکلات دیگری در یخچال ایجاد می‌شود که هزینه تعمیر یخچال صنعتی رستوران و مغازه را بالا می‌برد. نحوه استفاده و نگهداری از یخچال صنعتی در کاهش خرابی این وسیله بسیار موثر است.

از آنجایی که یخچال صنعتی رستوران و مغازه، مواد غذایی زیادی را در خود جای می‌دهد، باید در اسرع وقت تعمیر شود تا دچار ضرر و از بین رفتن مواد غذایی نشوید. به همین منظور برای درخواست تعمیرکار یخچال صنعتی فوری، باید به شرکت‌های با سابقه و قابل اعتماد مراجعه نمایید.

تعمیر یخچال صنعتی تهران و کرج به دلیل تراکم زیاد جمعیت در این شهرها، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو باشد. اما با اعتماد به یک شرکت معتبر در زمینه تعمیر یخچال صنعتی می‌توانید به راحتی تعمیرکار با تجربه پیدا کنید و مشکلات یخچال خود را با کمترین هزینه رفع نمایید.

تعمیر یخچال صنعتی تهران

به دلیل شلوغی شهر تهران و استقرار تعداد زیادی از رستوران‌ها و مغازه‌ها در این شهر، نیاز به یخچال صنعتی در این اماکن از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که افراد زیادی برای نیازهای حیاتی و اساسی خود به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند، مهمترین وسیله موجود برای خدمت رسانی به مردم در این اماکن، یخچال صنعتی است.

به همین منظور در صورت خراب شدن این وسایل باید در اسرع وقت با شماره تلفن تعمیر کار یخچال برای رفع مشکل آن‌ها تماس گرفت. اگر یخچال صنعتی رستوران و مغازه شما دچار مشکلی شده است و نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای دارید، با سه سوته تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان نیروی متخصص و با تجربه ما در محل شما حضور پیدا کنند.

تعمیر یخچال صنعتی تهران

تعمیر یخچال صنعتی کرج

کرج پس از تهران، بزرگترین شهر مهاجر پذیر در کشور بوده و جزو شلوغ ترین شهرها محسوب می‌شود. این شهر دارای بخش‌های مختلفی از جمله گلشهر، مهرشهر، گوهردشت، حصارک، کمال‌شهر، فردیس و… بوده که با روند افزایشی جمعیت این شهر و نیاز بیشتر به مراکز خرید فروشگاهی و خدماتی، باعث می‌گردد که میزان استفاده از یخچال صنعتی در کرج افزایش یابد.

مدیران و صاحبان فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و رستوارن‌ها در کرج، برای آن که بتوانند به مدت زیادی از یخچال صنعتی استفاده نمایند، باید این وسیله را هر چند وقت یکبار برای بررسی و عیب‌یابی به تعمیرکاران این حوزه بسپارند. شرکت سه سوته با دارا بودن متخصصان تعمیر یخچال و مجرب در کرج، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. این متخصصان به پیشرفته‌ترین و جدیدترین خدمات تعمیرات آشنا بوده و از این اطلاعات برای حل مشکل یخچال شما استفاده می‌کنند.

تعمیرکار یخچال صنعتی فوری

تعمیرکار یخچال صنعتی باید دارای دانش کافی در این حوزه بوده و از تجربه زیادی برخوردار باشد. آشنا بودن به قطعات مختلف یخچال و نحوه تولید آن‌ها در تشخیص مشکل به وجود آمده بسیار موثر است. تجربه زیاد باعث می‌شود تا تعمیرکار یخچال صنعتی به آسانی ایراد دستگاه را تشخیص داده و اقدام به رفع مشکل آن نماید. به دلیل لزوم 24 ساعته روشن ماندن یخچال صنعتی در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و… بهتر است برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، تعمیرکار یخچال صنعتی فوری به محل اعزام شود و ایرادات آن را برطرف نماید.

مشکلات رایج یخچال صنعتی و روش حل مشکل

هر وسیله‌ای در طول عمر خود دچار خرابی می‌شود. برای رفع خرابی و مشکل پیش آمده در یخچال صنعتی رستوران و مغازه، ابتدا باید فهمید کدام قسمت یخچال دچار مشکل شده است. ایراداتی که ممکن است در این نوع یخچال‌ها به وجود آید عبارت‌اند از:

  • برق داشتن بدنه یخچال
  • خنک نکردن یخچال
  • درست کار نکردن ترموستات
  • تولید صدای زیاد
  • نشتی گاز یخچال
  • خرابی سیستم یخ زدایی یا دیفراست
  • آب دادن یخچال
  • وجود رطوبت روی اواپراتور
  • یخ زدن اواپراتور
  • تاخیر در روشن شدن کمپرسور
  • اتومات کار نکردن یخچال صنعتی
  • دائم کار کردن یخچال صنعتی

برق داشتن بدنه یخچال صنعتی

این مشکل رایج بوده و دارای دلایل متعددی است. این دلایل شامل موارد زیر می‌شود که با مشاهده هر کدام از آن‌ها باید به یک متخصص و تعمیرکار مجرب اطلاع دهید.

  • خراب شدن المنت
  • خراب شدن برد الکترونیکی
  • اتصالی کردن ترموستات یخچال
  • سوختن موتور یخچال یا اتصالات مربوط به آن
  • از بین رفتن عایق سیم‌کشی یخچال
  • اتصالی سرپیچ لامپ
  • نشت کردن آب

خنک نکردن یخچال صنعتی

یکی از مشکلات مهمی که برای یخچال صنعتی رستوران و مغازه پیش می‌آید، خنک نکردن یخچال است. این مشکل سبب می‌گردد که مواد غذایی درون یخچال صنعتی، فاسد شوند. علل بروز این مشکل می‌تواند به یک یا چند قطعه یخچال صنعتی وابسته باشد.

  • یکی از دلایلی که باعث می‌شود یخچال به خوبی خنک نکند، بروز مشکل در کمپرسور آن است. کمپرسور یکی از قطعات اصلی یخچال بوده و باید هر چند وقت یکبار تمیز شود تا گرد و غبار روی آن جمع نشود. بهترین زمان برای تمیز کردن کمپرسور هر سه ماه یکبار است.
  • نبود گاز کافی در سیستم یخچال از دیگر دلایل خنک نکردن آن است که با شارژ گاز می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
  • کندانسور نیز می‌تواند بر روی خنک کردن یخچال موثر باشد. اگر کویل‌های کندانسور گرد و غبار گرفته‌اند، باید آن‌ها را تمیز کنید تا یخچال صنعتی شما عملکرد بهتری داشته باشد.
  • در صورت مشکل نداشتن موارد ذکر شده باید واشر درب یخچال که به کناره‌های درب چسبیده‌اند بررسی شوند که آیا دچار پارگی شده‌اند یا خیر. در صورت پارگی واشر باید آن‌ها را تعویض نمود.

درست کار نکردن ترموستات یخچال صنعتی

وظیفه ترموستات تنظیم دمای داخل یخچال و دستور دادن به قطعات دیگر است. به طوری که اگر این قطعه در یخچال وجود نداشت، کمپرسور دائما در حال کار کردن می‌ماند و دمای داخل آن غیرقابل کنترل بود که این موارد سبب زود خراب شدن قطعات یخچال صنعتی می‌شد. بنابراین اگر عملکرد ترموستات مختل گردد، تمامی سیستم‌های یخچال صنعتی رستوران و مغازه عملکرد خوبی نخواهند داشت. در صورت خراب شدن ترموستات باید آن را تعویض کرد و قابل تعمیر نیست.

تولید صدای زیاد یخچال صنعتی

بعضی مواقع احساس می‌شود که صدای یخچال صنعتی از حد طبیعی بیشتر است. در این شرایط باید بررسی شود که علت آن چه چیزی می‌تواند باشد. در یخچال صنعتی رستوران و مغازه قطعات متحرک مختلفی مانند فن و کمپرسور وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای صداهای متفاوتی است. در نتیجه علت صدای بلند یخچال‌های صنعتی، می‌تواند یکی از قطعات متحرک داخل آن باشد.

تولید صدای زیاد یخچال صنعتی

نشتی گاز یخچال صنعتی

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث عملکرد نامطلوب یخچال می‌شود، نشتی و یا کمبود گاز مبرد خنک کننده است. این مشکل می‌تواند به دلیل ضربه خوردن، پوسیدگی لوله‌های گاز و یا خرابی اتصالات کمپرسور به لوله گاز باشد. اواپراتور با استفاده از گاز مبرد خنک کننده مواد غذایی داخل یخچال را خنک می‌کند. گاز مبرد با به گردش درآمدن توسط کویل‌های اواپراتور، هوای روی اواپراتور را خنک کرده و پس از آن، به سمت مواد غذایی هدایت می‌شود.

در صورت نشتی گاز ابتدا باید جلوی نشتی را گرفت و سپس گاز داخل یخچال را شارژ کرد. شارژ گاز یخچال بسیار کار حساسی است و حتما باید توسط تعمیرکار انجام شود.

خرابی سیستم یخ زدایی یا دیفراست یخچال صنعتی

سیستم دیفراست یا یخ زدایی برای آب کردن برفک‌های اواپراتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر عملکرد سیستم یخ زدایی مختل شود، اواپراتور نیز به سختی کار کرده و یخچال نیز از کار می‌افتد. خراب شدن سیستم دیفراست می‌تواند به قطعاتی مانند المنت، سنسور، ترموفیوز یخچال، تایمر یخچال و برد الکترونیکی وابسته باشد. بنابراین برای بررسی خرابی سیستم یخ زدایی یخچال صنعتی رستوران و مغازه، باید قطعات ذکر شده را نیز بررسی کرد.

آب دادن یخچال صنعتی

اگر از زیر یخچال صنعتی آب نشت می‌کند، باید به دنبال حل مشکل آن بود تا سبب ایجاد مشکلات دیگری نشود. علل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • آب دادن یخچال می‌تواند ناشی از نصب شدن آن بر روی سطحی ناصاف و ناهموار باشد که این مورد باعث سرریز شدن آب از تشتک اواپراتور می‌گردد. در نتیجه یکی از دلایل نشتی آب یخچال، پر بودن ظرف اواپراتور که باید بررسی شود. برای تبخیر شدن آب داخل ظرف اواپراتور، به حرارت کمپرسور نیاز است و اگر آن ظرف پر از آب باشد نشان دهنده عدم عملکرد مناسب کمپرسور می‌باشد.
  • دلیل دیگری که موجب پر شدن تشتک اواپراتور می‌گردد، شلنگ تخلیه است. سیستم دیفراست به وسیله شلنگ تخلیه آب را به خارج از یخچال هدایت می‌کند. در شرایطی که شلنگ مسدود شده باشد، باعث می‌شود که ظرف پر شده و سرریز شود.

وجود رطوبت روی اواپراتور یخچال صنعتی

در صورت به وجود آمدن رطوبت بر روی اواپراتور، باید آن را رفع نمود تا مشکلی برای اواپراتور پیش نیاید. رطوبت روی اواپراتور می‌تواند ناشی از تنظیم نادرست ترموستات باشد و یا به دلیل ضعیف شدن فنری که در زیر اهرم کلید ترموستات قرار دارد، باشد. اگر پیچ تنظیم ترموستات را در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده و مدت زمانی که ترموستات متوقف می‌شود را کاهش دهیم، می‌توان از به وجود آمدن رطوبت بر روی اواپراتور جلوگیری نمود.

یخ زدگی اواپراتور یخچال صنعتی

اگر یخچال به درستی کار کند و مشکلی در سیستم آن ایجاد نشده باشد، اواپراتور نباید یخ بزند. اما در صورت بروز چنین اتفاقی باید دانست علت به وجود آمدن این مشکل چیست و آن را برطرف نمود.

  • یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند کمبود گاز یخچال یا معیوب شدن ترموستات باشد.
  • بیش از حد مجاز پر بودن یخچال و بسته شدن راه ورود و خروج هوا به داخل یخچال نیز می‌تواند از دیگر دلایل آن باشد.
  • خراب شدن نوارهای دور درب یخچال و خروج هوای خنک از داخل به بیرون نیز می‌تواند از علت‌های یخ زدگی اواپراتور باشد.

دیر روشن شدن کمپرسور یخچال صنعتی

روشن شدن کمپرسور یخچال صنعتی، ممکن است با تاخیر زیادی صورت گیرد. علت اصلی‌ بروز این مشکل، وجود بیش از اندازه گاز در یخچال است. عواملی که نشان می‌دهند در یخچال صنعتی، گاز زیادی وجود دارد عبارت‌اند از:

  • برفک زدن کمپرسور
  • زیاد شدن آمپر
  • افزایش فشار تخلیه
  • زیاد شدن صدای کمپرسور

در نتیجه برای بر طرف کردن مشکل دیر روشن شدن کمپرسور، باید حجم گاز یخچال را کاهش داد.

اتومات کار نکردن یخچال صنعتی

از مشکلات رایج دیگر یخچال صنعتی، اتومات کار نکردن آن است. بروز این مشکل احتمال دارد به یکی از موارد زیر مربوط باشد:

  • ممکن است که لوله بلو از جای خود بیرون آمده باشد.
  • ترموستات تنظیم نباشد.
  • سیستم دیفراست به طور دائم در مدار باشد.
  • فن یخچال صنعتی خراب شده باشد.
  • روی اواپراتور برفک زده باشد.

دائم کار کردن یخچال صنعتی

دائم کار کردن یخچال صنعتی علاوه بر اینکه باعث زود فرسوده شدن قطعات می‌شود، میزان مصرف انرژی را نیز بالا می‌برد. از عواملی که موجب دائم کار کردن یخچال صنعتی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کثیف شدن کویل‌های کندانسور: برای تمیز کردن کویل‌های کندانسور، ابتدا باید برق یخچال را قطع کرده و بعد آن را جابه‌جا کنید.
  • دمای یخچال درست تنظیم نباشد: اگر یخچال در دمای خیلی پایین تنظیم شده باشد، باعث می‌شود تا یخچال برای حفظ دمای خود، دائما در حال کار کردن باشد.

هزینه تعمیر یخچال صنعتی

در جدول زیر هزینه تعمیر یخچال و تعویض انواع قطعات یخچال صنعتی آمده است. لازم به ذکر است که لیست قیمت‌ها به روزرسانی می‌شود و برای اطلاع از قیمت به روز تعویض قطعات، با ما تماس بگیرید.

نوع قطعه تعویضی هزینه تعویض
تعویض کمپرسور به همراه شارژ گاز 1,100,000 تومان
تعویض اوپراتور 800,000 تومان
تعویض فن داخل یخچال 100,000 تومان
تعویض کندانسور 120,000 تومان
تعویض فن موتور 100,000 تومان
تعویض ترموستات 120,000 تومان
تعویض واشر درب فشاری 65,000 تومان
تعویض واشر درب پیچی 150,000 تومان

عوامل موثر بر قیمت تعمیر یخچال صنعتی

هزینه تعمیر یخچال صنعتی رستوران و مغازه با توجه به نوع مشکل پیش آمده و قطعه معیوب، متفاوت است. علاوه بر هزینه تعمیر قطعه معیوب، دستمزد تعمیرکاران نیز با یکدیگر تفاوت دارد. اگر قطعه خراب شده قابل تعمیر باشد، بهتر است که مشکل آن رفع گردد و در صورت نیاز به تعویض قطعه، هزینه تعمیر یخچال صنعتی بالاتر می‌رود. قطعات یخچال صنعتی رستوران و مغازه نیز، با توجه به وارداتی یا داخلی بودن و همچنین برند شرکت سازنده آن، دارای قیمت‌های مختلفی می‌باشد. بنابراین اگر مشکل قطعه معیوب قابل حل باشد، بهتر است که آن را یک تعمیرکار با تجربه تعمیر نماید و در غیر اینصورت مجبور به تعویض آن هستید.

نگهداری از یخچال صنعتی

برای جلوگیری از خراب شدن یخچال صنعتی رستوران و مغازه، باید به گونه‌ای از آن استفاده کرد که برای این دستگاه کمتر مشکل به وجود آید. برخی از راه‌هایی که می‌تواند به کمتر خراب شدن یخچال صنعتی کمک نمایند عبارت‌اند از:

  • تمیز کردن مداوم فضای داخلی و خارجی یخچال
  • تمیز کردن کویل‌های کندانسور و اواپراتور
  • بررسی واشر دور درب یخچال صنعتی
  • بررسی منظم فیلتر هوا
  • خشک نگه داشتن دستگاه
  • تمیز کردن منظم سینی و لوله تخلیه

در نتیجه برای بالا بردن عمر مفید یخچال صنعتی باید به این نکات که از اهمیت زیادی برخوردار هستند، توجه کرد.

تعمیر یخچال صنعتی در محل

یخچال‌های صنعتی دارای ابعاد بزرگی بوده و همچنین وزن زیادی دارند. به همین دلیل بهتر است که تعمیر این وسیله در محل انجام شود. امکان تعمیر یخچال صنعتی رستوران و مغازه در محل وجود داشته و نیازی نیست که حتما آن را به تعمیرگاه برده و هزینه‌ای برای جابجایی آن پرداخت کرد. بنابراین در صورت خرابی این وسیله، تعمیرکار یخچال صنعتی فوری به محل اعزام شده و برای رفع مشکل دستگاه شما اقدام خواهد کرد. به همین منظور می‌توانید با سه سوته تماس بگیرید تا نیروهای متخصص ما در اسرع وقت در محل حاضر شوند.

تعمیر انواع یخچال صنعتی

انواع یخچال صنعتی قابل تعمیر هستند و مشکلاتی که برای آن‌ها پیش می‌آید ممکن است با توجه به سیستم مختلف آن‌ها، با یکدیگر فرق داشته باشد. به همین منظور بهتر است که با برخی از انواع یخچال صنعتی و سیستم آن‌ها آشنا شوید.

یخچال صنعتی دارای انواع مختلفی می‌باشد که شامل یخچال قصابی و پروتئینی، قنادی، کبابی، لبنیاتی، مرغ و ماهی، نوشیدنی، شیشه خم، آکواریومی، ساندویچی، سوپری متری، مکعبی و شیشه تلویزیونی می‌شود.

یخچال صنعتی رستوران و مغازه نیز از نظر شکل و ابعاد به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود. این یخچال‌ها می‌توانند متناسب با اندازه مغازه و رستوران‌ها و نوع استفاده از آن‌ها، کاربردهای متفاوتی داشته باشند. انواع مختلف یخچال‌های صنعتی رستوران و مغازه شامل موارد زیر می‌شوند.

تعمیر یخچال صنعتی ویترینی

این نوع از یخچال‌های صنعتی بیشتر در مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یخچال ویترینی برای به نمایش گذاشتن مواد غذایی که در یخچال نگهداری می‌شوند، کاربرد دارد و مشتریان به راحتی می‌توانند محصول خود را پیدا کنند. همچنین از این نوع یخچال‌ها بدون موتور و اواپراتور (به دلیل زیاد سرد نشدن شیرینی‌ها) برای نگهداری از شیرینی‌های خشک استفاده می‌شود.

یخچال صنعتی ویترینی

تعمیر یخچال صنعتی ایستاده

یخچال‌های ایستاده که اکثرا در مغازه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شوند، دارای ابعاد و ارتفاع گوناگونی هستند. این دسته از یخچال‌ها با تعداد درب‌های مختلفی ساخته می‌شوند. انواع آن شامل تک درب، دو درب و یا سه درب می‌شود که جنس درب‌های آن عمدتا شیشه‌ای است.

تعمیر یخچال صنعتی صندوقی

یکی از قدیمی‌ترین یخچال‌ها، یخچال صندوقی بوده که مدل‌های جدیدتر آن دارای سیستمی پیشرفته تر و پیچیده تر از مدل‌های قدیمی آن می‌باشد. یخچال صندوقی بیشتر در مکان‌هایی استفاده می‌شود که فضای زیادی ندارند. این مدل از یخچال‌های صنعتی دارای کشو بوده و تا حدودی کمبود فضا را برای مغازه‌داران و رستوران‌داران جبران می‌کنند.

تعمیر یخچال سوپری پشت بسته

یخچال سوپری پشت بسته نیز دارای انواع انباره دار و بدون انباره می‌باشد. همچنین تعداد درب‌های آن متفاوت است که انواع تک درب، دو درب و سه درب آن بدون انباره است و یا می‌توان به اندازه تعداد درب‌های آن در قسمت پایین یخچال درب گذاشت و آن را انباره دار کرد.

گردش برودت در آن می‌تواند به هر دو صورت اجباری و یا طبیعی باشد.

جنس طبقات موجود در این نوع از یخچال با توجه به سلیقه سازنده آن، می‌تواند از شیشه و یا از جنس ورق باشد. لازم به ذکر است که جنس ورق به کار رفته در این نوع از یخچال‌ها باید استیل نگیر باشد تا در مرور زمان دچار زنگ زدگی نشود.

این یخچال‌ها نیز مدل‌های مختلفی دارند و مناسب فروشگاه‌های کوچک، سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها می‌باشند.

همچنین از لحاظ مصرف انرژی نسبت به برخی از انواع یخچال‌های صنعتی مقرون به صرفه‌تر است.

قیمت یخچال سوپری پشت بسته به نوع ساختار آن، برند موتور و ضخامت و نوع ورق‌های استفاده شده در آن بستگی دارد.

تعمیر یخچال سوپری دو طرف نما

از این نوع یخچال در سوپرمارکت‌ها برای نما استفاده می‌شود. به این معنی که دو طرف یخچال دارای شیشه بوده که یک سمت آن درب یخچال و سمت دیگر آن نمایی که به محیط می‌دهد، است. سایر موارد این یخچال همانند یخچال پشت بسته بوده و تنها تفاوت بین آن‌ها، تعداد اواپراتورهای استفاده شده است که در یخچال سوپری دو طرف نما، اواپراتور بیشتری به کار رفته است.

برای دریافت فایل PDF مقاله تعمیر یخچال صنعتی بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *